1. ΓΛΩΣΣΑ
- Κάναμε διόρθωση εκθέσεων και εστιάσαμε σε κάποια ζητήματα ορθογραφίας και γραμματικής με αφορμή λαθάκια των μαθητών.
πχ πώς γράφεται η κατάληξη τε - ται στα ρήματα;
|
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΝΕΣΤΩΤΑ |
|
|
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ |
ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ |
εγώ |
παίζω |
παίζομαι |
εσύ |
παίζεις |
παίζεσαι |
αυτός |
παίζει |
παίζεται |
|
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ |
|
εμείς |
παίζουμε |
παιζόμαστε |
εσείς |
παίζετε |
παίζεστε |
αυτοί |
παίζουν (ε) |
παίζονται |
Με βάση αυτό το υπόδειγμα οι μαθητές πρέπει να κλείνουν στο τετράδιο Γλώσσας τα ρήματα:
πλένω - πλένομαι
χτενίζω - χτενίζομαι
και να στείλουν την εργασία τους στο e-class. (επιτρέπεται η αποστολή της εργασίας και σε μορφή word, χρησιμοποιώντας το αρχείο που επισυνάπτεται)
- Εξετάσαμε την άσκηση που είχαμε στο Τετράδιο Εργασιών, σελ. 44
- Να διαβάσουν από το Ανθολόγιο το κείμενο "Οι φίλοι μας οι τσιγγάνοι"
- Να απαντήσουν στο Τετράδιο Γραφής τις 3 πρώτες ερωτήσεις - δραστηριότητες (σελ. 258) και την 4η προαιρετικά και μόνο στο φόρουμ της τάξης.
- Μελέτη του βιογραφικού της κ. Σαραντίτη, της συγγραφέως (σελ. 258)
- Να γράψουν Ορθογραφία στο Πρόχειρο (2 φορές):
Τι να ’γινε, αλήθεια, η Μαρίλω... Να περπατάει τώρα πια; Εγώ λέω ναι. Γιατί είναι δυνατή και νέα. Γι’ αυτό.Το ξέρετε που η Μαρίλω μού έχει μάθει να ξεχωρίζω στο χέρι τη γραμμή της ζωής και τη γραμμή της αγάπης;
(να γίνει και αναγνώριση των λέξεων, τι μέρος του λόγου είναι, πχ
Τι = Αντωνυμία (ερωτηματική) (δες σελίδα 120 της Γραμματικής)
να = μόριο (Γραμματική, σελίδα 171)
[...]
πια = επίρρημα
ναι = μόριο
Γιατί = σύνδεσμος
γι΄ (για) = πρόθεση (Γραμματική, σελ. 168)
που (έχει την έννοια του ότι) = σύνδεσμος (Γραμματική, σελ. 171)
- Να γραφτεί η περίληψη στο τετράδιο Ιστορίας και να σταλεί φωτογραφία της εργασίας στο e-class:
- Να συμπληρωθούν οι εργασίες 2 και 3 στο Τετράδιο Εργασιών (σελ. 17) και να μελετηθεί καλά το μάθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου