1. ΓΛΩΣΣΑ (δίωρο)
Τι κάναμε την πρώτη ώρα:
- Ανάγνωση του κειμένου (σελ. 77 - 78 του βιβλίου)
- Άγνωστες λέξεις
- Ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου (σελ. 78 του βιβλίου)
- Γραμματική: Ευθύς και πλάγιος λόγος. (βιβλίο, σελ. 78 και 79)
- Άσκηση 2, σελ. 78 του βιβλίου. (όχι ολόκληρη, τα παιδιά θα τη συνεχίσουν μόνα τους)
Τι κάναμε τη δεύτερη ώρα:
- Ορθογραφία (εξετάσαμε τα λάθη που κάνουν τα παιδιά στις εργασίες που στέλνουν στη δασκάλα και μιλήσαμε για την αναγκαιότητα βελτίωσης του γραφικού χαρακτήρα καθώς και την αξία της πλάγιας γραφής). Ασχοληθήκαμε δηλαδή και με την καλλιγραφία. (Δείτε περισσότερα στη σημείωση στο τέλος)
- Ασχοληθήκαμε με τις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη "φίλος" και ακούσαμε κείμενα που έγραψαν τα παιδιά.
- Είδαμε στη Γραμματική, σελ. 207, τους κανόνες σύνθεσης των λέξεων με τη χρήση του συνδετικού φωνήεντος ο:
γυναίκες + παιδιά γυναικ-ό-παιδα
νύχτα + πουλί νυχτ-ο-πούλι
ανάβω + σβήνω αναβ-ο-σβήνω
πικρή + δάφνη πικρ-ο-δάφνη
Και τονίσαμε πως μερικές φορές δεν μπαίνει συνδετικό φωνήεν. Έτσι λέμε φιλελεύθερος και όχι φιλοελεύθερος. Φιλαναγνώστης και όχι φιλοαναγνώστης.
Οι μαθητές για το επόμενο μάθημα έχουν τις εξής υποχρεώσεις:
- Άσκηση 2, σελ. 78 του βιβλίου: Ολοκληρώνουν την άσκηση.
- Τετράδιο εργασιών, σελ. 52, άσκηση 8. Συμπληρώνουν τα ουσιαστικά στο τετράδιο εργασιών και κάνουν την άσκηση στο e-class: (ΓΛΩΣΣΑ 1/12)_________________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ
ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ:
Ας δούμε ένα παράδειγμα και μάλιστα από άνθρωπο που δεν έχει "χέρι". Το σημαντικό είναι σε κάθε περίπτωση να γράφουμε ευανάγνωστα, (δηλαδή να διαβάζονται εύκολα αυτά που γράφει) είτε χρησιμοποιούμε την κάθετη γραφή (αυτή που μαθαίνουμε στην Α΄ δημοτικού), είτε την πλάγια. Είτε και κάποια ενδιάμεση μορφή που ο καθένας μεγαλώνοντας διαμορφώνει και αποτελεί το προσωπικό του στιλ.
Θυμίζω ότι για να γράφουμε όμορφα πρέπει να κάνουμε τα ακόλουθα:
1. Καθόμαστε σωστά στην καρέκλα, ακουμπάμε τα πόδια στο πάτωμα και την πλάτη μας στην πλάτη του καθίσματος.
2. Φροντίζουμε να υπάρχει κατάλληλος φωτισμός και να μη δημιουργεί σκιά στο σημείο που γράφουμε (παίζει ρόλο και με ποιο χέρι γράφουμε, αν γράφω με το δεξί, ο φωτισμός πρέπει να είναι από αριστερά και αντίθετα αν γράφω με το αριστερό).
3. Ξύνουμε το μολύβι μας για να έχει λεπτή μύτη.
4. Βάζουμε λίγο πλάγια το τετράδιο, οι δεξιόχειρες προς τα αριστερά, οι αριστερόχειρες προς τα δεξιά.
5. Κρατάμε σωστά το μολύβι. Το παρακάτω βίντεο θα σας βοηθήσει να μάθετε το σωστό κράτημα.
Φροντίζουμε να μη σφίγγουμε πολύ το μολύβι και να είμαστε γενικότερα χαλαροί! Όταν είμαστε βιαστικοί και αγχωμένοι, είναι πολύ δύσκολο να γράψουμε όμορφα γράμματα! Όχι βιασύνη λοιπόν και όχι άγχος!
6. Τοποθετούμε το χέρι σωστά πάνω στο χαρτί. Προσπαθούμε ο βραχίονάς μας να βρίσκεται παράλληλα με το τετράδιο και ο καρπός μας να μη στραβώνει σαν γάντζος όταν γράφουμε. Με λίγα λόγια: Το χέρι μας πρέπει να βρίσκεται κάτω από τη γραμμή που γράφουμε!
7. Χαράζουμε με τη σωστή φορά τα γράμματα! Ξεκινάμε από πάνω προς τα κάτω τη χάραξη των γραμμάτων. Και από αριστερά προς τα δεξιά αν είμαστε δεξιόχειρες. Για τους αριστερόχειρες επιτρέπεται και το δεξιά προς αριστερά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου