ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

   3/6/2022: Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο ΑΙΟΛΟΣ στη Βάρη. 

 







Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlabridu@sch.gr ή στο κινητό τηλέφωνο ή μέσω της ομάδας στο face book ή της ομάδας Google. Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη δασκάλα: 6 έως 8 το απόγευμα όλες τις εργάσιμες ημέρες.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Αρχίζουμε τις έρευνες

 Τα σημερινά μας Μαθηματικά μας έβαλαν για πρώτη φορά στη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας. Με αφορμή την Ορθογραφία που γράψαμε στο μάθημα της Γλώσσας, μελετήσαμε τον αριθμό λαθών που κάναμε ξεκινώντας από την καταγραφή ανά μαθητή και βεβαίως τηρώντας τον κανόνα της ανωνυμίας. 

Έτσι κατασκευάσαμε έναν πίνακα δεδομένων της παρακάτω μορφής:


ΑΥΞΩΝ ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΡΑΠΤΟΥ   - ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΑΘΩΝ - ΛΑΘΗ ΣΕ ΤΟΝΟΥΣ

1 - 0 - 0

2 - 0 - 1

3 - 0 - 2

4 - 1 - 0 

5 - 1 - 0

6 - 2 - 0

7 - 3 - 1

8 - 3 - 1

9 - 3 - 1

κλπ... 

Οι παραπάνω τιμές είναι τυχαίες και όχι οι αληθινές, προστατεύουμε και με αυτόν τον τρόπο τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών της τάξης μας. 

Στη συνέχεια μετρήσαμε πόσα παιδιά έκαναν 0 λάθη, πόσα 1 λάθος, πόσα 2, πόσα 3, πόσα 4. πόσα 5. Και φτιάξαμε έναν νέο πίνακα της παρακάτω μορφής:

ΠΛΗΘΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΑΘΩΝ

(και πάλι θα βάλουμε τυχαίες τιμές και όχι τις αληθινές)


 0 λάθη - 5 μαθητές

1 λάθος - 5 μαθητές

2 λάθη - 4 μαθητές

3 λάθη - 2 μαθητές

4 λάθη - 5 μαθητές

5 λάθη - 1 μαθητής


Με βάση αυτόν τον πίνακα κατασκευάσαμε γραφική παράσταση με μορφή ραβδογράμματος. Κάτι τέτοιο δηλαδή:


Τα παιδιά έχουν σημειώσει στο τετράδιο Μαθηματικών τα αληθινά δεδομένα και ανέλαβαν να φτιάξουν ραβδόγραμμα για τα λάθη σε τόνους. 

Τα σχετικά μαθήματα βρίσκονται στη σελ. 61 του βιβλίου Μαθηματικών και στην 61 σελίδα του Τετραδίου Εργασιών. 

Προτιμήθηκε να προσεγγίσουμε νωρίτερα αυτή την Ενότητα (ενότητα 4) αφενός για παιδαγωγικούς λόγους: Να προβληματιστούν τα παιδιά για τις επιδόσεις τους στην Ορθογραφία, να μάθουν τη σημασία του μέσου όρου και να βάλουμε στόχο όχι μόνο ατομικά αλλά και  ως τάξη να βελτιωθούμε.

Επίσης οι βασικές γνώσεις στατιστικής θα μας βοηθήσουν να οργανώσουμε επιστημονικές έρευνες τόσο στα μαθήματά μας όσο και στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιεί φέτος τη τάξη μας στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Helmepa Junior. 

Κι ακόμη θα βοηθηθούν τα παιδιά να καταλάβουν πώς θα διαμορφωθεί η βαθμολογία τους στο κάθε μάθημα, αφού φέτος οι έλεγχοι θα έχουν αριθμητική βαθμολογία και όχι χαρακτηρισμούς με γράμματα, να αντιληφθούν ποιες είναι οι επιδόσεις τους σε σχέση με τους  συμμαθητές τους  αλλά και να μελετήσουν την ατομική τους πρόοδο. Ευελπιστούμε μέσα από τη διαδικασία αυτή το κάθε παιδί να γίνει πιο υπεύθυνο και να βοηθηθεί να θέσει στόχους  ώστε κάθε μέρα να γίνεται καλύτερο από χτες. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 



Τα Γερμανικά διδάσκει η κ. Τράπαλη και τα Γαλλικά η κ. Κοιλάδη.