ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

   3/6/2022: Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο ΑΙΟΛΟΣ στη Βάρη. 

 







Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlabridu@sch.gr ή στο κινητό τηλέφωνο ή μέσω της ομάδας στο face book ή της ομάδας Google. Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη δασκάλα: 6 έως 8 το απόγευμα όλες τις εργάσιμες ημέρες.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Όπως ορίζει η εκπαιδευτική νομοθεσία - ΠΔ 8/1995 Αξιολόγηση μαθητών του Δημοτικού Σχολείου: 

 4. Κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου, κάθε μαθητής των δύο ανωτέρων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου αναλαμβάνει την εκπόνηση μιας τουλάχιστον συνθετικής δημιουργικής εργασίας σε αντικείμενο της επιλογής του με την καθοδήγηση του διδάσκοντος. Οι εργασίες, των οποίων τα θέματα καταχωρίζονται σε ειδικό βιβλίο, κατατίθενται τον τελευταίο μήνα λειτουργίας του σχολείου και παρουσιάζονται οπό τους μαθητές στην τάξη ή στα πλαίσια εκδηλώσεων της τάξης ή του σχολείου. Θέματα δημιουργικών εργασιών μπορούν να αντλούνται όχι μόνο από τα καθημερινά μαθήματα αλλά και από τη σχολική και κοινωνική ζωή. 

Σκοπός τοuς είναι η ανάπτυξη της συνθετικής και δημιουργικής ικανότητος και της κριτικής σκέψης του μαθητή, η καλλιέργεια του πνεύματος της αναζήτησης και της έρευνας, η προώθηση των ειδικών κλίσεων και ενδιαφερόντων του μαθητή και ο εθισμός του στη συστηματική και υπεύθυνη εργασία. Συνθετικές δημιουργικές εργασίες μπορούν να αναλαμβάνουν και μικρές ομάδες μαθητών, ώστε να καλλιεργείται το πνεύμα συνεργασiας και να αναπτύσσεται η συλλογική προσπάθεια. Οι εργασίες πρέπει να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών και στα διαθέσιμα σ' αυτούς μέσα, ώστε να μπορούν να γίνουν από τους ίδιους, με την καθοδήγηση του διδάσκοντος και χωρίς πρόσθετη ή ειδική βοήθεια. Όποια βοήθεια απαιτείται παρέχεται από το διδάσκοντα μέσα στο ωράριο απασχόλησής του στο σχολεiο.

Φέτος και λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που αντιμετωπίζουμε η ανάθεση των εργασιών καθυστέρησε λίγο αφού το πρώτο τρίμηνο συνοδεύτηκε από διδασκαλία εξ αποστάσεως, παράγοντας ιδιαίτερα αρνητικός για εκπόνηση νέας μορφής εργασιών. Συνυπολογίζοντας και τις πιθανές δυσκολίες που μας περιμένουν, προτείνεται ένα γενικό πλάνο για όλες τις εργασίες και ανάθεση σε ομάδες των 4 ή και 5 μαθητών. 

Γενικός τίτλος των συνθετικών μας εργασιών είναι:

Ερευνώ και γνωρίζω την Ελλάδα

Η κάθε ομάδα θα αναλάβει ένα γεωγραφικό διαμέρισμα και θα το ερευνήσει σφαιρικά με τη μέθοδο της διαθεματικής προσέγγισης έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να αναλάβουν εργασίες που ανταποκρίνονται σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται και όχι μόνο. 

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

1. Θα διαβάσουν και θα γράψουν κείμενα (δημιουργία δραματοποίησης)
2. Θα πραγματοποιήσουν έρευνες και στατιστικές αναλύσεις
3. Θα μελετήσουν την τοπική ιστορία και θα συγκεντρώσουν πληροφορίες για αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία, μοναστήρια και εκκλησίες. (κατασκευή τουριστικού οδηγού) 
4. Θα εξετάσουν την πανίδα και τη χλωρίδα της περιοχής, τα προϊόντα που παράγει, τις πηγές ενέργειας αλλά και τυχόν περιβαλλοντικά προβλήματα. 
5. Θα αναζητήσουν στοιχεία για τους κατοίκους, τις ασχολίες τους, σημαντικές προσωπικότητες 
6. Θα καταγράψουν βουνά, ποτάμια, λίμνες, θάλασσες κλπ γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του τόπου καθώς και τους νομούς, τις πρωτεύουσες, τις κωμοπόλεις, τα χωριά, φτιάχνοντας και ανάλογους χάρτες (πολιτικούς με ζωγραφική και ανάγλυφους γεωφυσικούς). Πληροφορίες για οδικό δίκτυο, συγκοινωνίες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, αθλητικές δράσεις (καγιάκ, αλεξίπτωτο πλαγιάς, ορειβασία κλπ)
7. Θα συγκεντρώσουν παραμύθια, έθιμα, ποιήματα, τραγούδια, χορούς, παραδοσιακές συνταγές από το συγκεκριμένο γεωγραφικό διαμέρισμα.  (εκμάθηση τραγουδιών και χορών, μαγείρεμα συνταγών)
8. Δημιουργία ψηφιακού υλικού (βίντεο, hot potatoes κλπ).
9. Αλληλογραφία με σχολείο της περιοχής 
10. Συνεντεύξεις με ανθρώπους που κατάγονται από την περιοχή αυτή ή και ζουν εκεί

Και ό,τι άλλο σκεφτούν τα ίδια τα παιδιά! 

Ο δεκάλογος είναι ενδεικτικός και το κάθε παιδί θα διαλέξει τι από αυτά θέλει να κάνει, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του και σε συνεργασία με την ομάδα του. 

Η παρουσίαση θα γίνει τον Ιούνιο (καλώς εχόντων των πραγμάτων).

Στόχοι αυτής της εβδομάδας:

Α) Συγκρότηση ομάδων (κάθε παιδί πρέπει να διαλέξει την ομάδα του)

Β) Έρευνα για τον τόπο καταγωγής των ανθρώπων της γειτονιάς μας με ερωτηματολόγιο που θα πάρει το κάθε παιδί από τη δασκάλα. Ανάλογα με τα αποτελέσματα θα είναι και τα γεωγραφικά διαμερίσματα που θα εξετάσουμε. (θα επιλέξουμε εκείνα από τα οποία κατάγονται οι περισσότεροι γείτονες και συμμαθητές μας). 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ download

Καλή μας επιτυχία!

Μαριορή




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 



Τα Γερμανικά διδάσκει η κ. Τράπαλη και τα Γαλλικά η κ. Κοιλάδη.