ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

   3/6/2022: Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο ΑΙΟΛΟΣ στη Βάρη. 

 







Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlabridu@sch.gr ή στο κινητό τηλέφωνο ή μέσω της ομάδας στο face book ή της ομάδας Google. Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη δασκάλα: 6 έως 8 το απόγευμα όλες τις εργάσιμες ημέρες.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΣΕΙΣΜΟ

 



3.3. Διαδικασία Εκκένωσης του κτιρίου 

Σε ότι αφορά στη διαδικασία εκκένωσης όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την εκκένωση της αίθουσας στην οποία διδάσκουν την ώρα του σεισμού σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν στο Σχολικό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης. 

Μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης εφαρμόζεται η διαδικασία εκκένωσης των αιθουσών ανά όροφο που περιγράφεται στο Παράρτημα Α, ακολουθώντας την αρχή της εγγύτητας των αιθουσών σε σχέση με την έξοδο, δηλαδή εκκενώνονται πρώτα τα τμήματα και οι πτέρυγες που βρίσκονται πλησιέστερα στο κάθε κλιμακοστάσιο. Πιο συγκεκριμένα: 

 Τα τμήματα ....................................... θα φύγουν από την κεντρική είσοδο - έξοδο του σχολείου με τη σειρά που αναφέρονται. 

 Τα τμήματα ....................................... από την ......................... έξοδο με τη σειρά που αναφέρονται. 

 Τα τμήματα ....................................... από την ......................... έξοδο με τη σειρά που αναφέρονται. 

 Ο πρώτος χώρος καταφυγής των μαθητών μετά τον σεισμό είναι το προαύλιο, όπου θα γίνει και καταμέτρησή τους. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το προαύλιο δεν είναι ασφαλές, οι μαθητές μπορεί να χρειαστεί να μετακινηθούν στο δεύτερο χώρο καταφυγής που είναι το: .............................................. 

 Οι μαθητές που κατά την εκδήλωση του σεισμού βρίσκονται μόνοι τους σε διαδρόμους, στο γυμναστήριο ή στις τουαλέτες θα πρέπει να προστατευτούν την ώρα της δόνησης στο χώρο που βρίσκονται και μετά το πέρας του σεισμού θα πρέπει να κατευθυνθούν προς το προαύλιο με μεγάλη προσοχή, αποφεύγοντας να προσεγγίσουν τις προσόψεις του κτιρίου. 

 Αμέσως μετά την έξοδο των μαθητών από το κτίριο και τη συγκέντρωσή τους στο προκαθορισμένο χώρο του προαυλίου (Παράρτημα Α), ο εκπαιδευτικός κάθε τμήματος θα καταμετρήσει τους μαθητές, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι όλοι οι παρόντες στην αίθουσα μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο. Σε περίπτωση σεισμού κατά την ώρα του διαλείμματος ο καθηγητής που θα κάνει την καταμέτρηση των μαθητών θα είναι ο διδάσκων της επόμενης ώρας. 

 Στη συνέχεια ο κάθε εκπαιδευτικός θα αναφέρει στον Διευθυντή και στην Ομάδα Αναζήτησης Ατόμων την τυχόν απουσία μαθητών από τον χώρο καταφυγής, ώστε να ελεγχθούν εάν είναι δυνατόν οι διάδρομοι, οι αίθουσες και οι τουαλέτες για την ανεύρεση των απόντων μαθητών ή/και να γίνει επικοινωνία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία. 

 Οι Ομάδες ενεργούν σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί στο Σχέδιο.  Εάν διαπιστωθεί ότι το προαύλιο δεν είναι ασφαλές, οι μαθητές μπορεί να χρειαστεί να μετακινηθούν στο δεύτερο, προαποφασισμένο χώρο καταφυγής ανά ομάδες των 30 – 40 ατόμων περίπου με τη συνοδεία εκπαιδευτικών. 

 Οι μαθητές παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Προϊσταμένη Αρχή για τις περαιτέρω ενέργειες. Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο Σχολικό Σχέδιο χώρους καταφυγής. 

Προσοχή: Οι μαθητές δεν θα πάρουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου, παρά μόνο τα κατάλληλα για την εποχή ρούχα κ.λπ.

https://www.oasp.gr/userfiles/OASP_SXEDIO_MNHMONIOU__ENERGEION_2017_2018.pdf

_____________________________________________________________________


3.1. Άσκηση κατά τη διάρκεια διδασκαλίας 

Εφαρμόζεται ο αντισεισμικός σχεδιασμός του Σταθμού. Πιο συγκεκριμένα: 

 Ο εκπαιδευτικός διατηρεί την ψυχραιμία του και ζητά να καλυφθούν τα παιδιά κάτω από τα τραπέζια κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του επίπλου και να μείνουν σε αυτή τη θέση μέχρι να τελειώσει ο σεισμός. Ο ίδιος καλύπτεται κάτω από την έδρα με αντίστοιχο τρόπο. 

 Τα νήπια και το προσωπικό που βρίσκονται σε χώρο που δεν υπάρχει τραπέζι, γραφείο ή θρανίο (π.χ. «παρεούλα»), πρέπει να σκύψουν και να γονατίσουν όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους. 

 Τα βρέφη παραμένουν στις κούνιες τους κατά τη διάρκεια της δόνησης και τα καθησυχάζει το προσωπικό μιλώντας τους ήρεμα. Εάν τα βρέφη βρίσκονται ελεύθερα στον χώρο, το προσωπικό προσπαθεί να τα προστατεύσει έχοντάς τα κοντά του μακριά από επικινδυνότητες σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». 

 Μόλις ακουστεί ο προαναφερόμενος συνθηματικός ήχος λήξης του σεισμού, ο εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να σηκωθούν και ο ίδιος κατευθύνεται προς την πόρτα εισόδου-εξόδου της αίθουσας για να ελέγξει το διάδρομο. 

 Καθησυχάζει και ενθαρρύνει τα παιδιά που έχουν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις. 

 Όταν έρθει η σειρά του συγκεκριμένου Τμήματος να εκκενώσει το κτίριο (σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σταθμού), ζητά από τα παιδιά να είναι ήρεμα και προσεκτικά, και τα παροτρύνει να ακολουθήσουν την προσχεδιασμένη πορεία με τάξη και ψυχραιμία, προκειμένου να βγουν στο προαύλιο. Τα παιδιά εκκενώνουν την αίθουσα έχοντας τα χέρια κάτω, και παίρνοντας μαζί τους μόνο το κατάλληλο ένδυμα ανάλογα με την εποχή. Όταν βρίσκονται δύο εκπαιδευτικοί στο Τμήμα κατά την διάρκεια της εκκένωσης, ο ένας βγαίνει πρώτος από την αίθουσα για να καθοδηγήσει τα παιδιά, τα παιδιά αμέσως μετά και ο δεύτερος εκπαιδευτικός ακολουθεί τελευταίος. Όταν βρίσκεται μόνο ένας εκπαιδευτικός στο Τμήμα, μπορεί να έρθει για να τον βοηθήσει κατά την εκκένωση και ένα άλλο μέλος του λοιπού προσωπικού του Σταθμού (στην περίπτωση αυτή ακολουθείτε πάλι η προαναφερόμενη διαδικασία εκκένωσης). 

Ο εκπαιδευτικός εκκενώνει την αίθουσα αφού πρώτα πάρει μαζί του το παρουσιολόγιο και την κατάσταση με τα στοιχεία των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαδικασία εκκένωσης του Τμήματος που θα εκκενώσει πρώτο κάθε όροφο, ώστε τα παιδιά να κινηθούν με τάξη. Το βρεφικό τμήμα εκκενώνεται σύμφωνα με την διαδικασία που περιγράφτηκε προηγούμενα. 

 Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του Σταθμού εκδηλωθεί κάποιος νέος σεισμός σταματά άμεσα η εκκένωση του κτιρίου, και θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλους εκ νέου η βασική οδηγία αυτοπροστασίας: "Μένω στον χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι και Παραμένω στη θέση μου μέχρι να τελειώσει ο σεισμός". Μετά το πέρας του σεισμού θα συνεχιστεί η διαδικασία εκκένωσης. 

 Όταν τα παιδιά συγκεντρωθούν στο προαύλιο, ο εκπαιδευτικός τα καταμετρά. 

 Εάν το προαύλιο δεν αποτελεί τον κατάλληλο χώρο καταφυγής θα πρέπει να μετακινηθούν τα παιδιά στον δεύτερο προεπιλεγμένο χώρο καταφυγής, ανά ομάδες των 30 - 40 ατόμων περίπου, με τη συνοδεία εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού. Προσοχή πρέπει να δοθεί σε επικινδυνότητες που τυχόν υπάρχουν κατά τη διαδρομή προς τον δεύτερο χώρο καταφυγής. 

 Οι Ομάδες ενεργούν σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί στο Σχέδιο, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη ότι οι εκπαιδευτικοί που είχαν διδασκαλία την ώρα του  σεισμού, έχουν ως προτεραιότητα την καθοδήγηση και την προστασία των παιδιών κατά τη διάρκεια του σεισμού, κατά την εκκένωση του κτιρίου και την παραμονή τους στο προαύλιο, και όχι τυχόν άλλα καθήκοντα σε Ομάδες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μέλος του προσωπικού θα πρέπει να πάρει μαζί του κατά την διάρκεια της εκκένωσης το σακίδιο με τα εφόδια έκτακτης ανάγκης (σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης). 

 Τα νήπια και τα βρέφη παραμένουν στον χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Προϊσταμένη Αρχή για τις περαιτέρω ενέργειες. Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των Σταθμών τα παιδιά πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς, τους κηδεμόνες τους ή τα προκαθορισμένα από τους γονείς πρόσωπα επικοινωνίας.




https://www.oasp.gr/inform/students

https://www.oasp.gr/sites/default/files/Poster%20EARTHQUAKE-PANDEMIC%2033X48.pdf


https://www.oasp.gr/node/1384

http://dide-old.thesp.sch.gr/drast/index.php/agogi-ygeias/yliko-apo-ton-oasp


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 



Τα Γερμανικά διδάσκει η κ. Τράπαλη και τα Γαλλικά η κ. Κοιλάδη.